18 March 2014

whatever

setiap kali aku bergambar mesti senyum.
tak pernah aku tunjukkan kat orang yang aku tengah bersedih,
sebab aku taknak orang tanya "kenapa?"
aku rimas dengan soalan tu and tak tahu nak jawab apa,
sebab sometimes aku sendiri tak tahu kenapa aku sedih.

orang yang rapat dengan aku pun tak boleh detect bila aku tengah sedih tahap cilake sebab;
bila aku sedih atau rasa nak menangis,
aku lebih suka bersendirian.
bila sendiri dalam sepi,
aku nangis sepuasnya sampai lega
then tenangkan diri sendiri.
tapi tenang tu tak lama.
5 minit lepastu sedih balik,
lepastu rasa sakit sangat kat hati ni bila tahan air mata jatuh dari mata.
aku cuba tahan air mata tapi
aku tak kuat. aku lemah bila bersendirian.

satu hari tu,
aku pernah bercakap dengan cermin sebab
I need someone to hear my problem but
then I realised only myself can hear my own prob and
keep my prob as a secret and my reflect wont judge me. plus,
I dont believe anybody in this world.
I dont want to share my prob with sesiapa pun include my family or bestfriend sebab;
kadang kadang masalah tu datang dari dorang.

hm. penat jadi kuat.
tapi kena kuat kalau nak teruskan hidup atas dunia ni.
bye.

3 comments:

Aina said...

ko kenapa siallllll. tp kalau prob dr aku jgn bgtahu aku, kang aku angin pulak kan. tp kalau pasal lain, aku ada kot. jgn simpan sorg2, nanti gila. aku tak nak ada adik gila. okay xoxo bye

Aina said...

tp ni post march kot. nmpak tak aku tak stalk kau ponnn. hhahahaha

Aina said...

visit my blog sis. tq